Optimizare SEO On-Page: Ghid practic 2018

Optimizarea corectă a unei pagini poate fi de multe ori dificilă …

Sunt atâția factori care trebuie luați în considerare pentru a obține o optimizare SEO On-Page corectă.

Și totuși, este o etapă obligatorie fără de care paginile site-urilor nu ar avea capacitatea să obțină poziții de top în motoarele de căutare.

Deși pare o etapă greoaie, îți promit că nu va fi așa … totul poate fi mult mai ușor de implementat atunci când avem la îndemână reguli după care să ne ghidăm și o listă cu cei mai importanți factori de ranking.

De aceea, în articolul următor îți voi prezenta o listă cuprinzătoare a factorilor On-Page, precum și modul corect de implementare în paginile unui site.

De reținut: Optimizarea paginilor, precum și optimizarea tehnică a unui site, reprezintă fundația unui proiect SEO. De aceea îți recomand să optimizezi cât mai bine un website înainte de a începe etapa de Off-Page, mai precis, Link-Building.

Fără a mai pierde timpul, propun să trecem direct la subiect.

Acest articol vine în ajutorul tuturor webmaster-ilor, indiferent de gradul de pregătire.

ghid practic optimizare seo onpage

Dar înainte de asta, pentru cei care sunt noi în acest domeniu, vreau să explic într-un mod sumar ce înseamnă SEO.

Denumirea provine din limba engleză:

Search Engine Optimization = Optimizarea pentru motoarele de căutare. Această metodă de promovare online nu e deloc nouă ci a apărut odată cu primele motoare de căutare.

Ceea ce trebuie înțeles de la bun început este că optimizare SEO nu este o simplă tehnică ce este realizată o singură dată ci este mult mai mult decât atât …

… este un proces care trebuie întreprins cu foarte mare atenție și întreținut permanent pentru ca rezultatele să se mențină și, în special, pentru a obține și alte rezultate.

Conține 2 subcategorii la fel de importante:

  • On-Page care cuprinde tot ceea ce are legătură cu factorii interni ai website-ului și despre care vom discuta în acest articol
  • Off-Page, in afara site-ului, care se referă la toate elementele ce pot influența ranking-ul (pozițiile) paginilor

Factori de ranking pentru SEO On-Page

Titlul paginii

Titlul unei pagini este cuprins între tag-urile HTML <title></title>.

Fizic, acest titlu este situat în partea head a paginii, secțiune care este reprezentată de tag-urile <head></head>.

În codul paginii, titlul arată ca în imaginea de mai jos.

titlul cod

Ești nou și nu ai o viziune clară despre ce înseamnă elementele acestea? Îți recomand să răsfoiești puțin site-ul W3SCHOOLS.com pentru a te pune la punct.

Bun. Acum … titlul este unul dintre cei mai importanți factori dintr-o pagină web. Este acel text albastru care apare în rezultatele returnate de către Google.

titlu site in Google

De ce este atât de important?

Acesta are 2 caracteristici foarte importante, și anume … poate să atragă utilizatorul motorului de căutare pentru a da clic pe rezultatul tău, favorizând astfel site-ul față de ceilalți competitori, dar, joacă și un rol în algoritmul Google influențând într-o anumită măsură poziția unei pagini prin menționarea cuvântului cheie.

Ca să faci o optimizare On-Page corectă și eficientă este recomandat ca titlul să:

  • cuprindă cuvintele cheie cele mai importante;
  • aceste cuvinte sa fie adăugate cât mai aproape de început;
  • fie scris astfel încât să fie cât mai atractiv pentru utilizatorul motorului de căutare;
  • să folosești modificatori în titlu atunci când este nevoie (în special pentru articolele publicate în blog);
  • titlu să conțină un cuvânt cheie secundar – derivat;

Tipuri de modificatori ce pot fi folosiți în TITLE Tag-ul unei pagini sau articol în funcție de tipul conținutului:

  • ieftin;
  • rapid;
  • ușor;
  • tutorial;
  • pas cu pas;
  • ghid;
  • gratuit;
  • cupon;
  • review;
  • anul curent;
  • un număr;
  • sfaturi;
  • trucuri;
  • lista poate continua;

Mulți dintre acești modificatori sunt folosiți în principal pentru articolele publicate pe blog.

Ca și exemplu, în articolul curent am folosit ca și modificatori următoarele cuvinte: Ghid, An curent … ceea ce va ajuta pagina să fie clasată de către Google și la cuvinte cheie secundare (long-tail) precum: ghid seo on-page sau optimizare on-page 2018.

titlu pagina cu modificatori

Este foarte important să ai grijă la următoarele lucruri:

  • Să nu depășești o lungime 60 de caractere (incusiv spații) altfel Google îl va trunchia;
  • Titlul trebuie să fie unic pentru fiecare pagină în parte;
  • Trebuie să descrie exact subiectul tratat în pagină;
  • Evită supra-optimizarea, adică nu menționa de mai multe ori cuvântul cheie;
  • Adaugă numele BRAND-ului în titlu, de preferat la final;
  • Încearcă să incluzi în titlu un Long Tail Keyword, acest lucru te va ajuta să urci pagina repede pentru cuvântul cheie secundar (presupunând că are o competiție slabă) iar mai apoi, în timp, pentru cuvântul cheie principal (presupunând că are o competiție medie sau puternică);

Meta descriere

Meta descrierea este un alt element foarte important pentru o pagina web.

Intr-o pagina web, acest element este reprezentat de tag-ul HTML <meta name=”description” content=”” /head> fiind situat in sectiunea head a paginii iar ceea ce va aparea in rezultate Google va fi textul inclus in atributul content=””.

Cum arată în cod:

meta-descriere in cod html

Cum arată în rezultatele Google:
meta-descriere-rezultatele-google

Ce este meta descrierea, mai exact:

În termeni simpli este considerată ca fiind rezumatul unei pagini web. O scurta descriere cu o lungime între 50-300 caractere (inclusiv spații) care, deși nu influențează direct poziția unei pagini în rezultatele căutărilor, totuși…

În mod indirect, meta descrierea are rolul exclusiv ca factor de maximă importanță pentru a influența și convinge utilizatorul motorului de căutare de a vizita pagina ta.

Desi am spus ca nu influențează direct poziția în rezultate este totuși o practică corectă de a furniza o meta-descriere relevantă fiecărei pagini dintr-un website.

De asemenea, includerea cuvintelor cheie în aceasta vă poate ajuta să atrageți atenția utilizatorului deoarece Google evidențiază printr-un text îngroșat cuvintele cheie ce sunt regăsite în meta-descriere.

Cele mai bune practici în cazul meta-descrierilor?

  • O descriere între 50-300 caractere (conform ultimului update din Decembrie 2017)
  • Includerea cuvintelor cheie în această descriere
  • Crearea unui text interesant și atractiv care va convinge utilizatorul să viziteze pagina ta
  • Meta descrierea trebuie sa fie unică pentru fiecare pagină

Există foarte multe pagini în rezultate Google care nu au o meta-descriere, ceea ce înseamnă că se poate și fără pentru că Google va extrage în mod automat o parte din textul paginii considerat relevant căutării și-l va afișa ca și descriere.

Și același lucru se va întâmpla și atunci când pagina ta este relevantă pentru o anumită variație a cuvântului cheie dintr-o pagină, variație ce nu apare însă în descriere.

URL: Adresa paginii

O adresă a unei pagini interne care este scurtă și corectă din punct de vedere semantic poate influența într-o anumită măsură poziția unei pagini web în rezultatele de căutare.

Desigur, un URL luat separat nu are însă puterea de a influența poziția acelei pagini dar, în mod cumulat cu ceilalți factori poate avea o anumită influență.

Ce ar trebui făcut pentru a beneficia de acest avantaj?

Tratează totul cu simplitate…

Crează numele unei pagini din doar câteva cuvinte (3-5) și asigură-te că este cât mai descriptiv.

Este necesar să folosești cuvântul cheie în URL (numele paginii) pentru ca Google, cât și utilizatorii să primească indicii despre conținutul paginii respective atunci când aceasta este afișată în rezultate.

Evită cazuri cu URL dinamice precum acesta:

url-dinamic-pagina

Sau URL foarte lungi precum acesta:

url-lung-pagina

De exemplu, în articolul de față cuvântul cheie principal este SEO On-Page și astfel am ales ca numele adresei acestui articol să fie cât mai concis, descriptiv și ușor de memorat pentru vizitator.

Desigur, pentru site-urile foarte mari, dar mai ales pentru magazinele online în care putem întâlni categorii și subcategorii, un URL corect trebuie organizat astfel încât să fie cât mai descriptiv și logic.

Cele mai bune practici:

  • cuvântul cheie principal în URL
  • să fie cât mai scurt și descriptiv
  • a nu se supra-optimiza (cuvântul cheie folosit de mai multe ori) pentru că va influența negativ
  • cuvintele ce alcătuiesc numele să fie unite prin semnul minus ‘-‘

Pentru a avea informațiile la îndemână am împrumutat și o imagine:

Anatomy-of-a-URL

Elementele Multimedia

Elementele de tip Multimedia sunt folosite tot mai frecvent pentru a crea o pagina web interactiva, atractiva si interesanta.

Îți recomand ca în fiecare pagină să incluzi aceste elemente atunci când este nevoie pentru a crea angajament din partea vizitatorului.

O pagină web, indiferent de tipul acesteia (prezentare a unui produs sau serviciu, ghiduri, review) trebuie să conțină elemente de tip multimedia pentru a menține utilizatorul interesat și a continua lecturarea.
Conținutul paginilor web este format în general din text, imagini și video.
Fiind cele mai importante elemente de tip multimedia dintr-o pagină, imaginile și elementele video pot influența pozitiv clasarea respectivei pagini în rezultatele organice.

Aceste elemente au 2 roluri într-o pagină:
– de a organiza mult mai bine conținutul fiind astfel mai ușor de analizat;
– de a influența poziția în Google;

În imaginea de mai jos putem vedea foarte clar care este diferența dintre 2 pagini: atunci când sunt folosite elemente multimedia și atunci cand nu sunt folosite.
organizare continut pagina web
Acum că avem un exemplu clar, sper că vei folosi imagini sau video pentru a-i oferi utilizatorului o experiență plăcută pe pagină și pentru a-l menține interesat.
Ca și imagini poți folosi: o imagine care să corespundă conținutului respectiv, un infografic, un raport sau o diagramă … cam orice ar putea aduce o informație în plus.
La fel ca și imaginile, elementele video sunt foarte importante într-o pagină și reprezintă un mod mult mai simplu de a transmite informația către utilizator și, în plus pot menține vizitatorul mai mult timp pe site prin vizionarea acestora.

Din punct de vedere SEO, elementele multimedia sunt foarte importante și vom vedea în continuare cum le putem folosi într-un mod corect.

Imagini pentru un On-Page corect:

  • numele imaginii trebuie sa conțină cuvântul cheie: nume-imagine-cuvant-cheie.jpg
  • evită numele aleatorii precum: imagine1.jpg, imagine2.jpg
  • desparte cuvintele din numele imaginii prin semnul minus –
  • folosește un nume descriptiv, sumar și unic pentru fiecare imagine
  • prima imagine dintr-o pagină trebuie să conțină cuvântul cheie
  • folosește cuvântul cheie în: numele imaginii, atributele alt și title

Un exemplu concret:

Acum după ce am stabilit care este modul corect de a folosi imaginile într-o pagină, este timpul să le optimizăm – comprimăm pentru a nu încărca foarte mult pagina.
Această etapă este foarte simplă și rapidă. Fie că folosești o platformă ca WordPress sau un simplu site HTML, poți apela la această metodă:
1. Stabilește o dimensiune acceptabilă pentru imagine cu Photoshop, în funcție de necesități (pentru a nu folosi imagini imense foarte greu de descărcat de către browser)
2. Folosește o aplicație online pentru a comprima imaginea (personal, îmi place foarte mult COMPRESSOR.IO și cred că este foarte eficient)

exemplu-comprimare-imagine-compressor

TA-DA! Imaginea este comprimată, optimizată și gata de a fi încorporată!

Pentru WordPress recomand de asemenea plugin-uri precum: Smush Image sau Optimus (ai o mulțime de posibilități) care sunt alternative ale etapei prezentate mai sus.

Elementele video dintr-o pagină sunt foarte importante pentru partea de SEO. Sigur, poți clasa o pagină web în topul Google pentru multe cuvinte cheie și fără acestea dar atunci când acestea există într-o pagină transmit către Google semnale pozitive.

Pentru a adăuga un astfel de element în pagină, fie de pe o sursă externă precum Youtube, fie găzduită pe serverul propriu, vom folosi Schema.org pentru a evidenția acest element, fiind mult mai ușor pentru Google să-l citească.

De asemenea, vom adăuga un sitemap pentru video ca Google să poate indexa toate aceste elemente din site.

Ok. Să luăm un exemplu, să presupunem că ai creat un video, l-ai urcat pe Youtube iar acum vrei să îl folosești în pagină. Pentru a-i oferi Google-ului mai multe informații despre acel video trebuie să folosești Schema.org, VideoObject.

Pentru a simplifica lucrurile, poți folosi un instrument online care va marca automat video-ul de pe Youtube, fiind necesară doar furnizarea adresei acelui video. Instrumentul poate fi găsit la adresa: https://www.sistrix.com/video-seo/
youtube-schema-code
Foarte simplu, nu?

După ce codul este generat, îl putem testa cu Google, Instrumentul de testate pentru date structurate, pentru a fi siguri că nu conține erori.
testare-cod-schema-cu-google

Excelent … Totul este corect așa că putem încorpora în pagină acest video marcat cu date structurate.

Codul folosit în pagină, generat de către respectivul instrument este mai jos și poate fi utilizat de asemenea și pentru video-uri găzduite pe alte platforme.

<div itemprop="video" itemscope itemtype="http://schema.org/VideoObject">
<h2><span itemprop="name">Titlu video</span></h2>
<meta itemprop="duration" content="PT11M33S" />
<meta itemprop="uploadDate" content="2017-11-14"/>
<meta itemprop="thumbnailURL" content="https://www.toponweb.ro/adresa-imagine-tip-thumbnail.jpg" />
<meta itemprop="embedURL" content="https://www.youtube.com/embed/code-video" />
<div id="schema-videoobject" class="video-container"><iframe width="853" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/code-video" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></div>
<span itemprop="description">Descriere video de maxim 200 caractere.</span>
</div>

 

duration: PT11M33S, 11M (11 minute) 33S (33 secunde) reprezintă durata video-ului;

Conținutul

Content is King … probabil ați întâlnit această afirmație de nenumărate ori dacă faceți parte din lumea SEO.

Un conținut de calitate vă poate aduce doar beneficii, acest lucru este clar.

Dar, ce inseamna un conținut de calitate ?

În mod cert, conținutul nu se referă doar la text ci și la celelalte elemente care compun o pagină web (imagini, video, infografice etc).

Un conținut bun rezolvă problema vizitatorului: fie ca dorește să afle un anume răspuns, fie că vrea să comande un produs sau serviciu, fie că vrea sa învețe noi lucruri.

Conținutul de calitate poate fi întâlnit sub diferite forme și mărimi, în funcție de nisă … poate avea 500 cuvinte sau 10 000 cuvinte pentru a fi considerat calitativ.

Atâta timp cât rezolvă una sau mai multe probleme, vizitatorul va fi mulțumit iar Google te va răsplăti pentru asta.

Textul paginii este, totuși, ceea ce ar trebui să te preocupe în principal. Nu încerca să preiei informația de pe site-ul unui competitor, să o reformulezi într-o anumită măsură sperând ca mai apoi să ai rezultate în SEO.

Un text reformulat nu va ajuta în acest caz … în schimb, o informație unică, nouă și diferită îți poate determina succesul afacerii în mediul online prin SEO.

De asemenea, așa cum spuneam și mai sus, trebuie să acorzi o atenție sporită elementelor media din pagină. O imagine relevanta conținutului din care face parte precum și un videoclip pot convinge utilizatorul să efectueze anumite acțiuni în pagină.

Acum, poate te întrebi cum poți crea un conținut de calitate … Care este etalonul după care să te ghidezi?

Lucrurile sunt oarecum simple în acest caz … analizează nișa din care faci parte.

Google ne arată exact ce caută în nișa respectivă prin rezultatele afișate pe prima pagină.

Tot ceea ce trebuie să faci este să lecturezi cu atenție primele 10 rezultate și să determini:

  • calitatea informației expusă în paginile respective
  • mărimea articolelor în număr de cuvinte
  • dar și tipul și calitatea elementelor media

De ce trebuie să iei în considerare și elementele multimedia?

Poate că nișa respectivă nu are pagini care conțin imagini de calitate informațională ca infografice sau anumite rapoarte, precum și elemente video, ceea ce este o șansă pentru tine de a crea aceste elemente, de a le adăuga în pagină pentru a te diferenția de competitori … iar dacă aceste tipuri de elemente există deja în paginile web din nișa respectivă, îți recomand să faci și tu la fel.

Oricum, totul diferă la fiecare nișă. Mai sus am luat ca exemplu un articol informațional și educativ precum este acesta.

Ar trebui sa țin cont de densitatea cuvintelor cheie ?

În mod cert, da!

Densitatea cuvintelor cheie contează și ceea ce este considerat ca fiind o densitate optimă este un interval cuprins între 1% și 3%.

Și totuși, această densitate nu se aplică tuturor nișelor…

Toate domeniile sunt diferite în SEO și de aceea este nevoie de o analiză amănunțită a nișei în care activați.

La fel cum spuneam și mai sus, Google îți arată deja ce preferă în nișa respectivă, fie ca discutăm despre mărimea și calitatea conținutului, fie despre densitatea cuvintelor cheie sau despre calitatea backlink-urilor.

Deci, pentru a stabili densitatea acceptată de nișa în care activezi, analizează primii 5-10 competitori și … făcând o medie a densității cuvintelor cheie vei obține ceea ce este considerat acceptabil în respectivul domeniu.

Și poți stabili rapid aceste lucruri atunci când dispui de un instrument foarte bun precum este Website Auditor.

analiza-continut-competitie

Formulă calcul densitate cuvânt cheie:

Densitate cuvânt cheie = (Număr apariții cuvânt cheie / Număr total cuvinte) * 100

Un exemplu: (6 apariții / 600 cuvinte) * 100 = 1% densitate … aplicați această formulă fiecărui competitor și vei obține un interval al nișei în care te poți încadra atunci când îți creezi pagina.

De reținut: nu exagerați cu numărul de apariții al cuvântului cheie deoarece această practică poată numele de keyword stuffing și acest lucru nu este deloc pe placul algoritmului Panda, ceea ce va atrage o penalizare.

analiza-continut-competitori

Redactează articolul cât mai natural iar atunci când este nevoie de o folosire frecventă a respectivului cuvânt cheie, încearcă să folosești sinonime (LSI) pentru a menține într-un anumit interval numărul de apariții.

Conținut duplicat

Dacă este un singur lucru pe care Google îl urăște mai mult decât stuffing-ul, backlink-urile de tip spam sau conținutul foarte slab, acela este … conținutul duplicat.

Acest lucru nu doar că încarcă inutil serverele motoarelor de căutare dar, nu aduc nicio valoare, în niciun fel și nu ajută pe nimeni.

Motoarele de căutare au fost concepute pe baza unei idei simple: să adune toată informația de pe Internet și să o prezinte utilizatorului pe baza anumitor criterii de relevanță.

Un conținut duplicat în site nu va ajuta cu nimic, mai mult decât atât, vă poate defavoriza în lupta pentru pozițiile din top Google.

Ce poți face pentru a te asigura că nu ai în site conținut duplicat?

Îți prezint mai jos două dintre cele mai întâlnite cazuri…

Existența versiunilor www si non-www

O chestie foarte des întâlnită la site-urile noi este … existența a 2 versiuni identice ale site-ului.

Adică, din cauza implementării incorecte, Google să găsească o versiune www și o alta non-www care sa refere același site.

Cum verifici dacă aceste 2 versiuni există concomitent…

Poți pur și simplu să introduci adresa site-ului sau a paginii în bara de adrese a browser-ului, odată cu www, iar mai apoi fară www și dacă există ambele versiuni ale aceleiași pagini, înseamnă că avem conținut duplicat.

Sau, poți folosi un instrument precum Website Auditor pentru a verifica dacă există 2 versiuni live ale site-ului.

versiuni-www-non-www

Pentru a corecta aceasta greșeală este necesară adăugarea în fișierul .htaccess a următorului cod pentru a seta 301 Redirect către versiunea preferată.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

 

De asemenea, pentru o implementare corectă este recomandat ca în Search Console să setăm versiunea preferată a website-ului.

setare-domeniu-preferat

Pentru a reuși să setezi versiunea preferată a unui website, este necesar să adaugi în Search Console (Webmaster Tools) ambele versiuni ale site-ului, www și non-www.

Aceeași logică se aplică și în cazul în care există versiunile http:// și https:// ale unui website.

Mai întâi trebuie făcut redirect către versiunea https://

RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{SERVER_NAME}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

 

Mai apoi sunt adăugate în Search Console ambele versiuni (www și non-www) ale protocolului https:// și este stabilită versiunea preferată în Search Console.

Dublurile unei pagini

Această situație este foarte des întâlnită la magazinele online atunci când pentru același produs sunt create pagini duplicate unde diferă doar culoarea sau mărimea.

Pentru a preîntâmpina aceste neplăceri și a fi siguri că pe site-ul nostru nu va fi conținut duplicat, vom folosi un tag HTML numit Canninical URL.

Prin tag-ul canonic oferim informații motorului de căutare cu privire la versiunea originală a unei pagini. Da, se întâmpla foarte des ca o pagină să existe de mai multe ori și în alte platforme, nu doar la magazinele online, de aceea îți recomand să folosești acest tag de fiecare dată.

Dacă site-ul tău rulează pe o platformă precum WordPress, poți instala un plugin precum Yoast și vei găsi în fiecare pagină, în subsol, opțiunea de adăugare a URL canonic.

url-canonic

Link-uri interne

Internal-linking este atunci când legi paginile interne ale unui site fie prin meniuri, fie prin referirea acestora în conținutul paginilor sau articolelor.

Linking-ul intern este foarte folositor pentru un website fiind o strategie SEO foarte eficientă, deoarece:

  • putem partaja autoritatea paginilor, ceea ce poate aduce autoritate unei pagini nou creată
  • ajută roboții (crawler / spider) Google să găsească și să indexeze mult mai eficient paginile unui website
  • poate reduce bounce-rate oferându-i vizitatorului alte subiecte/pagini interne ce l-ar putea interesa

Îți recomand să nu exagerezi cu internal linking ci să fii cât mai natural în adăugarea lor.

De ce?

Pentru că, la fel ca orice practică SEO, s-a abuzat foarte mult de această metodă pentru a manipula motoarele de căutare.

Întotdeauna putem folosi internal linking în conținutul paginilor – articolelor atunci când acesta poate fi neclar și există un alt subiect ce poate aduce un plus de informație utilizatorului … sau atunci când un alt subiect relevant ar putea prezenta interes pentru acesta.

Ce tip de ancore sa folosesti pentru link-urile interne ?

În mod normal, vom folosi ca și ancore (textul link-ului) chiar cuvintele cheie dar, doar acolo unde se integrează natural în conținut.

Și totuși, nu trebuie să ne oprim doar la folosirea exactă a cuvântului cheie, ci vom jongla oarecum folosind și anumite variații ale cuvântului cheie, și expresii generice (precum detalii aici) sau simple adrese URL.

Heading-urile din pagina

H1, H2, H3, H4, H5, H6 sunt cele 6 tipuri de elemente de tip Heading ce pot fi folosite într-o pagină.

Tag-urile de tip heading reprezintă titlul (H1) și subtitlurile (H2 … H6) dintr-un articol/pagină web.

La fel cum un eseu sau o anumită lucrare poartă un titlu și subtitluri, la fel ar trebui să aibă și pagina ta pentru a descrie scurt și la obiect tema articolului/paginii și secțiunile componente.

O practică foarte întâlnită în SEO, deși nu este obligatorie, este folosirea titlului paginii (elementul <title></title>) în cel mai important heading al paginii (H1). Este foarte folosită de platforma WordPress și este considerată foarte eficientă.

De ce?

Pentru că această practică arată utilizatorului că a vizitat pagina dorită și, de asemenea, este important pentru SEO ca acele cuvinte cheie folosite în titlul paginii sa se regăsească și în H1.

Sfaturi pentru un On-Page corect:

  • existența unui singur tag H1 în pagină
  • includere cuvânt cheie în H1 și cel puțin un H2, în funcție de nișă
  • evită supra-optimizarea heading-urilor prin folosirea cuvântului cheie în fiecare element de tip heading (se numește stuffing și este foarte periculos)
  • folosește oricâte elemente H2 … H6 pentru a defini secțiunile paginii (te rog să nu exagerezi)
  • include în H2, H3 sinonime ale cuvântului cheie sau cuvinte cheie long-tail

Mobile-friendly

Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile este acum obligatorie.

Cum majoritatea căutărilor pe Google sunt efectuate de pe mobil, motorul de căutare acordă acum foarte multă atenție site-urilor care sunt optimizate pentru mobile.

Google a declarat încă din anul 2016 că se pregătește pentru mobile-first index, unde site-urile care nu vor fi mobile-friendly nu vor apărea în rezultatele căutărilor. Pentru a-ți testa site-ul pentru versiunea de mobil poți folosi instrumentul oferit de Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly

mobile-friendly-site-test

În cazul în care testul site-ului tău nu apare ca în imaginea alăturată, va trebui să găsești erorile și să le corectezi pentru o experiență mobile optimă.

Multe site-uri încă folosesc 2 versiuni, una pentru desktop și cealaltă pentru mobil … cea mai bună metodă de a avea un site mobile-friendly este ca site-ul tău să aibă un design responsive unde există o singură versiune adaptabilă tuturor dispozitivelor.

Sfaturi pentru un site mobile-friendly:

  • un design responsive al site-ului adaptabil tuturor dispozitivelor
  • o singură versiune a site-ului
  • a nu ascunde pe varianta mobil conținutul vizibil pe desktop sau invers

Social-Media

Poate influența Social-Media poziția unei pagini în clasamentul Google? Unele voci spun că da, altele spun că nu.
Oricare ar fi influența acestor semnale asupra SERPs, butoanele de Social Media incluse într-o pagină oferă un avantaj respectivei pagini prin faptul că aceasta poate fi distribuită cu ușurință în platformele sociale și pot atrage astfel vizitatori.

Așa că, indiferent că pagina ta este un articol informațional, un ghid sau o prezentare a unui produs, poți include aceste butoane pentru a facilita eventualele acțiuni ale utilizatorilor.

Odată cu adăugarea acestor butoane în pagină, vom adăuga de asemenea, elemente de tip Open Graph în pagină, elemente ce vor avea un impact asupra postărilor distribuite pe Facebook sau Twitter.

Open Graph-ul este necesar atunci când ești decis să rulezi, de exemplu, o campanie pe Facebook pentru site-ul tău (fie că vrei să atragi trafic spre un anume articol, fie că vrei să promovezi un anumit produs). Așa că, dacă vrei ca link-ul tău să prezinte un anumit conținut atunci când este distribuit … este nevoie să te ocupi de OpenGraph.

Dacă folosești o platformă ca WordPress și un plugin ca Yoast, adăugarea acestor TAG-uri este foarte simplă … în pagina respectivă Yoast îți pune la dispoziție 3 câmpuri (Titlu, Descriere, Imagine) pentru Facebook și pentru Twitter.
open-graph-facebook-2018

Viteza de încărcare a unei pagini

Este viteza de încărcare a unei pagini importantă pentru a avea rezultate în SEO?

Desigur că da!

Deși Google a declarat că viteza de încărcare este unul dintre cei mai importanți factori pentru ranking (sursa), luată separat și neoptimizând celelalte elemente … nu vei obține mare lucru.

SEO este mult mai complex de atât și un singur factor nu poate face diferența ci doar atunci când sunt optimizați și ceilalți factori.

DA, este important să acorzi atenție acestui factor și să încerci să ai o viteză optimă pentru fiecare pagină.

Pentru a îmbunătăți viteza de încărcare a unei pagini trebuie să:

  • Comprimăm fișierele prin folosirea compresiei Gzip;
  • Minimizăm fișiere precum .html, .css, .js;
  • Folosim memoria Cache a browserului pentru fișierele statice precum JavaScript, CSS, imagini);
  • Optimizăm imaginile;
  • Alegem un hosting eficient;
  • Folosim un CDN (Content Delivery Network);

Testează-ti website-ul prin instrumentul conceput de Google și urmeazaă pașii prezentați pentru a beneficia de o viteza de încărcare foarte bună: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=ro

Am ales să prezint foarte scurt acest lucru pentru că optimizarea vitezei unei pagini presupune foarte mulți pași ce trebuie parcurși și necesită un articol separat.

Concluzie

Acestea-s toate informațiile de care ai nevoie pentru optimizarea On-Page a unui site? Desigur că nu! Pe lângă On-Page, site-ul trebuie optimizat și tehnic pentru a le oferi vizitatorilor o experiență plăcută și roboților Google semnale pozitive.

În articolele următoare vom discuta în detaliu despre cum să adăugăm un Markup în pagină (precum Schema.Org), despre cum să optimizăm viteza de încărcare a unei pagini sau cum să optimizăm corect alți factori tehnici ce țin de partea de server.

Cum ți s-a părut acest ghid de SEO On-Page? Te-a ajutat în vreun anume fel? Crezi că are nevoie de alte informații suplimentare?

Lasă-mi un comentariu mai jos, fie că ai întrebări, nelămuriri sau vrei să-mi propui anumite modificări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *